Werkwijze

Nieuwe Koers bestaat sinds 2003. We zijn begonnen met een opdracht voor het UWV in 2003 en sindsdien hebben we diverse contracten voor het UWV en gemeenten uitgevoerd om klanten te begeleiden naar werk. Ons plaatsingspercentage ligt elk jaar rond de 50%, en zowel klanten als opdrachtgevers geven ons een ruime voldoende bij het tevredenheidsonderzoek. We hebben ons aangesloten bij Blik Op Werk, om zo via een keurmerk te kunnen aantonen dat we kwaliteit hoog in het vaandel hebben. Dit doen we door te letten op onze resultaten, maar ook op de benadering van onze klanten en opdrachtgevers. Daarnaast blijven we onze medewerkers en onze organisatie ontwikkelen en passen we ons aan aan de eisen in de markt.

We houden de gesprekken op een locatie in de arbeidsmarktregio van de klant. Na een uitgebreide intake stellen we in overleg een trajectplan op.

We vinden het prettig om na de intake, en tijdens het traject bij belangrijke ontwikkelingen, contact te hebben met de opdrachtgever. Na de intake kunnen we overleggen of de stappen die wij willen zetten en de richting die we willen inslaan met de klant, ook past binnen de visie van de opdrachtgever. Tijdens het traject overleggen we graag over knelpunten waar we tegen aan lopen. En natuurlijk melden we graag positieve ontwikkelingen!