Naar Werk

In de re-integratiedienst Naar Werk richten we ons op het vinden van werk.

De nadruk ligt op de sollicitatiebegeleiding en directe bemiddeling, en minder op de coaching. We zetten hiervoor onderstaande activiteiten in

- Bedrijven benaderen vanuit ons eigen netwerk

- Mee zoeken naar vacatures m.b.v. onze jobfinders. Zij doen dit door gebruik te maken van vacaturesites, social media en ons netwerk

- Informatie inwinnen over vacatures door de werkgever te bellen.

- Doen van open sollicitaties. We gaan op zoek naar bedrijven waar de klant zou kunnen en willen werken. Deze bedrijven sturen we een open sollicitatiebrief. Onze ervaring is dat dit meer succes oplevert dan gericht op een vacature solliciteren, omdat daarop vaak honderden brieven komen, waardoor onze klant er niet uitspringt.

- De klant gaat zelf actief solliciteren met een goede CV en standaardbrief. Die helpen we hem opstellen.

- Ideeën bespreken en afwijzingen verwerken. Ook kunnen we hem blijven stimuleren om door te zetten met het zoeken naar werk.

- Sollicitatiegesprekken oefenen. Dit zal gebeuren voordat hij een gesprek heeft, zodat we het oefenen kunnen aanpassen aan het bedrijf en aan de functie. Als er een mogelijke werkgever gevonden is, zal de trajectbegeleider meegaan naar het sollicitatiegesprek, als dit wenselijk is.

De trajectbegeleider onderhoudt tijdens het traject intensief contact met de klant. Als de klant een baan gevonden heeft, onderhouden we het contact om de klant te stimuleren door te zetten. Vaak moet een klant weer wennen aan het arbeidsproces en alles wat komt kijken bij een nieuwe baan. We helpen relativeren en coachen, we geven tips bij alles waar de klant in de eerste periode tegen aan loopt. Eventueel kunnen we jobcoaching inzetten.